Zarząd Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Grupa Łużycka” serdecznie zaprasza przedstawicieli Kół Gospodyń Wiejskich, Ochotniczych Straży Pożarnych, Klubów Sportowych, innych Stowarzyszeń i Fundacji oraz przedstawicieli grup nieformalnych działających na naszym terenie, na seminarium poświęcone tworzeniu i działalności organizacji pozarządowych.
Spotkanie odbędzie się w dniu 16.03.2011r. o godzinie 16:00 w biurze naszej Organizacji, które znajduje się w Lubsku na ulicy Kopernika 19, w zabytkowej baszcie miejskiej.
Spotkanie odbędzie się w dniu 16.03.2011r. o godzinie 16:00 w biurze naszej Organizacji, które znajduje się w Lubsku na ulicy Kopernika 19, w zabytkowej baszcie miejskiej.
Na spotkaniu omówione zostaną następne kwestie:
- Możliwość pozyskiwania środków na projekty współpracy polsko – niemieckiej oraz specyfika realizacji tego typu projektów.
- Omówienie działalności i rodzajów wsparcia jakie oferuje innym organizacjom Stowarzyszenie „LGD – Grupa Łużycka”. Przekazanie podstawowych informacji o możliwościach zdobycia środków finansowych, o które można ubiegać się przez naszą organizację.
- Przedstawienie innych możliwości zdobycia środków finansowych na planowane akcje i projekty.
- Omówienie systemu przekazywanie informacji o ogłoszonych konkursach dla organizacji pozarządowych, przy wykorzystaniu systemu wysyłania maili (lokalny newsletter).
- Omówienie procedury zakładania organizacji pozarządowych.
- Przedstawienie dobrych praktyk oraz ciekawych projektów zrealizowanych przez organizacje pozarządowe.
W spotkaniu uczestniczyć będą :
Christoph Schneider – Przedstawiciel niemieckiej organizacji pozarządowej, który między innymi przedstawi podstawowe informacje na temat działań realizowanych we współpracy polsko – niemieckiej.
Pracownicy biura Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania – Grupa Łużycka” – specjaliści od projektów unijnych z PROW
Zaproszeni goście i eksperci przedstawią inne informacje dotyczące zakładania i funkcjonowania organizacji pozarządowych.
Na spotkaniu przewidziany jest poczęstunek.